2014. július 3., csütörtök

Időpocsékoló tevékenységek

Biztosan te is észreveszed egy termékeny, szorgos nap végén, hogy jobban érzed magad, mert amit csak tudtál, elvégeztél. Ami belefért az idődbe és az energiádba, azt nem halogattad, nem tetted át holnapra vagy jövő hétre. Én ilyenkor mindig elégedetten alszom el, és másnap azzal a gondolattal kelek, hogy milyen jó, hogy mára nem maradt annyi tennivaló, így több időm jut a családra, a hobbimra, vagy épp a pihenésre.



De amikor úgy telik el egy nap, hogy csak tologatjuk magunk előtt a feladatokat, és hiába van szép hosszú listánk, nem akarnak fogyni a teendők róla, akkor lelkiismeret-furdalásunk lesz, és görcsösebben alszunk el, hogy mi mindent megtehettünk volna, ha nem 1) a kolléganővel pletyizzük el az időt, amíg a főnök házon kívül tartózkodik, 2) nem a kedvenc sorozatunkat nézzük, 3) nem a játszótér szélén ücsörgünk még egy órát, hanem időben hazajövünk a gyerekekkel, mert halomban áll a vasalnivaló, ...stb.




Nézzünk néhány időrabló tevékenységet:

1) Tévénézés: teljesen felesleges. A híreket a rádióból is meg tudod hallgatni, a sorozatok dögunalmasak (és ha jobban belegondolunk, mind egyformák), természetfilmet (ami szerintem az egyetlen nézhető műsor lenne manapság) már szinte nem is ad le egyetlen tévécsatorna sem (este biztosan nem). És gondolom, téged sem érdekel harminckettedszerre a Reszkessetek betörők...

2) Internet: a másik nagy időrabló. Én azt vettem észre magamon, hogy képes lennék órákig netezni, úgy, hogy fel sem állok a székből. Nem pasziánszozom, vagy az ismerőseim fényképeit nézegetem a Facebook-on, hanem egyik hírt olvasom a másik után, ide-oda ugrálok a weblapok között, beleolvasok a kedvenc blogjaimba, megbízható időjárás-előrejelzést kutatok (nagyon nehéz feladat!), hétvégi programajánlót keresek, fórumokba írogatok, aztán menet közben eszembe jut, hogy rendelni akartam egy könyvet, mert most akciós, stb. Minél érdekesebb a tartalom, annál gyorsabban telik az idő. És már el is ment 3 óra a napomból úgy, hogy szinte semmi hasznosat nem csináltam.

3) Ingázás: tudom, hogy nem hobbiból ingázol a munkahelyedre meg vissza, de belegondoltál már, mennyi időd elvesz a napodból? Lehet hasznosan is tölteni, akkor is, ha tömegközlekedéssel utazol, és akkor is, ha autóval. A  kedvenc CD-det, vagy ami még jobb, hangoskönyvet hallgatni (autóban a CD lejátszón, vagy bármelyik okostelefonon megoldható). Otthon a gyerekek mellett úgysem hallanál belőle egy kukkot sem. Amikor az angol középfokú nyelvvizsgámra készültem, egyszerűen "rámondtam" a szóbeli tételeket a telefonomra, mint egy diktafonra, és minden nap a villamoson ezt hallgattam. Nagyon hatékony, és mindig kéznél van!
Aki nagyobb távolságokra utazik tömegközlekedéssel, könyvet is olvashat útközben. Rövid távra nem érdemes elővenni, én már jártam úgy, hogy annyira belefeledkeztem a történetbe, hogy nem szálltam le időben. :)

4) Telefonálgatás: nem, nem muszáj minden nap felhívni a barátnődet, hogy megkérdezd, szakított-e már azzal az idiótával/ sikerült-e már teherbe esnie/ felvették-e végre álmai munkahelyére. Heti egy alkalom bőven elég erre, sőt, egy kávézóban ülve még hangulatosabb is.  És anyukádat se kell minden nap fél óráig hallgatni, hogy mije fáj és mennyire. Inkább vidd el egy gyógyfürdőbe, már a gondolatától jobban fogja érezni magát! :)

5) Ügyintézés személyesen: szerencsére már szinte mindent el lehet online intézni, kivéve, amihez az eredeti aláírásod szükséges (de nagyrészt ezt is meg lehet oldani postai úton). Ha nem muszáj, ne állj sorba feleslegesen, ahova csak lehet, kérj időpontot! (Én nemrég tudtam meg, hogy a háziorvosunkhoz is lehet időpontot kérni...)

6) Tisztaságmánia: az állandó takarítás, pakolászás nagyon kimerítő tud lenni, azt érzed, sose jutsz a végére, vagy ha igen, akkor már kezdheted is elölről. Nem attól leszel jó anya, hogy ragyog a lakás, és minden legókocka a helyén van, hanem attól, hogy mindnyájan otthonosan érzitek magatokat ott, ahol éltek. Én heti 1x takarítok ki mindent, portörléssel, felmosással együtt, a többi napon maximum felsöpröm a konyhát és az előszobát. Így kibírjuk a következő takarításig, mégsincs kosz és porcica mindenfelé.

7) Mi legyen a vacsi? Ne gondolkozz órákig, ne gyötörd magad, hogy "dehát múlt héten is főztem már egyszer főzeléket", egyszerűen írd be a keresőbe, hogy gyors vacsorák, és válassz az első 5 recept közül egyet. Na jó, ne mindig ugyanabból az ötféle menüből, mert egy idő után csúnyán fognak rád nézni otthon. :) De gyors megoldásnak kiváló.


További "szellemi" időrabló tevékenységekről itt olvashatsz.


Szép napot!






2 megjegyzés:

  1. Szia! Küldtem neked egy díjat a Petra in Green blogon: http://petraingreen.wordpress.com/ . Szép napot!

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm szépen, nagyon kedves vagy!

    VálaszTörlés